Valbo Köpcentrum satsar på kundbemötande

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin

 

I fysisk handel är kundbemötandet en av de främsta tillgångarna och avgörande i såväl konkurrensen inom handeln som för besökarens upplevelse.

 I samarbete med IHM Business School rullas nu därför Eurocommercial Retail Academy ut på Valbo Köpcentrum och fastighetsägarens sex övriga köpcentrum i Sverige, för att sätta fokus på just kundbemötande och service. Historiskt sedan 2019 har de butiksanställda erbjudits fysiska träffar med inspirerande föreläsare som delat sina erfarenheter av kundbemötande i olika situationer.

 

– Allt vi gör måste handla om våra besökare och hur de upplever sitt möte med oss säger Anette Lättman, centrumchef, Valbo Köpcentrum.

 

Nu tar man alltså nästa steg genom att erbjuda alla sina hyresgästers butiksanställda träning genom en unikt framtagen digital läroplattform. Efter slutförd och godkänd utbildning får deltagarna en certifiering genom IHM Business School.

 

-Utveckling är en viktig del i serviceyrket, oavsett om man är ny i branschen eller har jobbat i 20 år. Vi tror på ett varmt mottagande från vår personal. Vi hoppas också att detta ska stärka våra besökares positiva upplevelse av Valbo ytterligare, säger Anette Lättman, centrumchef, Valbo Köpcentrum.

 

Eurocommercial Retail Academy kommer att erbjudas årligen.

Butiker

Mat & dryck

Hälsa & service